Izvēlne Aizvērt

Seminārs dabā par zaļo velo celiņu infrastruktūru.

“Zaļais velo ceļš – uzņēmēju aktivizēšanas iespējas”

Tieši tā saucās un tāds ari ir mērķis vienam no sadarbības projektiem, kuru realizēt kopā ar vēl piecām Vidzemes VRG ir uzņēmusies biedrība “Jūrkante”

Pirmā ši projekta aktivitāte notika biedrības Jūrkante teritorijā 3.oktobrī Korģenes pusē pie bijušās Mežkadagu piestātnes. Par šo piestātni savās atmiņās dalījās Zeltīte Eglīte un atkal sakritība, kas patika visiem. Ir ļoti forši uzzināt, kā bija tad, kad šeit kursēja vilciens un ir ļoti patīkami, ka vel starp mums ir cilvēki, kas to ir piedzīvojuši. Izskanēja ierosinājums šos stāstus pierakstīt un pie šādam pieturu vietām un stacijām, tad ari būtu stends, kur velo braucējs var uzzināt šāda veida informāciju. Vē Zeltīte  mums pastāstīja ar ko tad atšķiras piestātne no stacijas. Piestātnē vilciens apstājās gan, bet nebija ne perona, ne uzgaidāmas telpas.

Lektore Iveta Druva-Druvaskalne, no Vidzemes augskolas rosināja visus klātesošos dalīties pieredzē un velmēs, ka uzlabot šo velo ceļa infrastruktūru. Ari klausoties Zeltītes stāstījumu, izskanēja Ivetas jautājums – un kā liekās klātesošajiem, kas pietrūkt šai vietai “Mežkadaga”. Viennozīmīgi visi piekrita, ka trūkt informācijas.

Diena sākās ar nelielu ieskatu projekta aktivitātēs, tad ar Zeltītes Eglītes atmiņām, ka bija kad šeit kursēja vilciens un kas kursēja līdz 1970 gadu sākumam. Tad kopīgi visi semināra dalībnieki piedalījās velo posma no Mežvaldēm līdz Mežkadagiem sakārtošana. Firmas pārstāvis zāģēja, bet semināra dalībnieki savāca nozāģēto koku zarus, sakrāmēja malku pie velo celiņa malas un bija tiešam godam nopelnījuši kafijas pauzi. Pēc kafijas pauzes tad ari pāri par 30 dalībniekiem kopā ar lektori. TIC pārstāvjiem, Pāles pagasta pārvaldnieci izbrauca ceļa posmu no Mežagadagiem līdz Pāles ceļam, kur vel neliels posms ap 500 metriem prasās vispirms pēc līdzināšanas, tad pēc norādēm un iespējas tik līdz posmam, kur sākās atkal patīkams posms no Pāles stacijas līdz Pociema Stacijai un tālāk līdz pat Kocēniem.

Semināra noslēguma, visi atkal sabraucam kopā Pālē pie pieturas un bija patīkami izrunāt, kas tad paticis un kā pietrūkts, lai pēc iespējas vairāk tūristu izmantotu, šo jauno infrastruktūru.

Secinājumi un ieteikumi:

  1. Informācija, kas atrodas pa labi un pa kreisi ceļa krustojumos. Braucot pa trasi kaut elementāri prasās norāde, ka būs iespēja uzpildīt ūdens pudeles ( šeit atkal, jārunā ar uzņēmējiem, zemju īpašniekiem pie zaļā velo ceļa). Norādes un brīdinājumi par suņiem, kaut tie pēc saimnieka domām nemaz nav kaitīgi, bet braucēji tomēr ir jābrīdina, īpaši, ja starp braucējiem ir bērni.
  2. Zāles nopļaušana būtu nepieciešama tūlīt pēc Jāņiem ( labi ja to varētu veikt pat 2x ) Nogāzušos koku novākšana. Līdz ar to ieteikums – kādam tomēr velo celiņš jāuztur kārtībā.
  3. Soliņi,  ik pa pieciem kilometriem, bet pie vietām, kur būtu kādi apskates objekti. Riteņu stendi, vietās, kur nevar nobraukt, piebraukt ar riteņiem, kā piemēram Pilkas purva taka.
  4. Tika ieteikt piemēram pie vecām pieturvietām, stacijām uzlikt īsus aprakstus, ka un kas bijis, kad vilciens kursējis. Velo braucējus interesē – patīk izzināt apkārtni, pa kuru viņi nolēmuši braukt .

Iesakām izlasīt